Junts tanca la porta a Pedro Sánchez, però no al PSOE

La convocatòria d'eleccions generals anticipades pel 29 de novembre no canviarà ni un centímetre la postura de Junts per Catalunya al Congrés dels Diputats. Els juntaires han presentat aquest dimecres al matí a Tarragona la seva llista per a la demarcació; una llista encapçalada de nou per Josep Maria Cruset, que vol continuar sent el diputat tarragoní per Junts a Madrid.

El riudomenc ha estat un dels set diputats la passada legislatura; el grup ha estat decisiu permetent aprovar a la cambra diversos temes, també en clau tarragonina. Però sobretot en l'àmbit nacional, ha esdevingut una pedra a la sabata per al govern del PSOE.

Cruset assegura que passats els comicis l'estratègia serà la mateixa: no es casarà ni amb Pedro Sánchez ni amb Alberto Núñez Feijoó. Això sí, sense descartar res amb el PSOE si no hi hagués Sánchez al capdavant.

LA RESTA DE LA LLISTA

La llista juntaire al Congrés tindrà canvis per baix, amb l'ebrenca Eva del Amo de número 2 i el baixpenedesenc Frederic Serramià de 3. Al Senat, torna a repetir l'històric Pep Andreu com a cap de llista, tot i que el montblanquí no va aconseguir representació.