La redacció del nou POUM de Vila-seca ha començat aquests dies una nova fase, la de la participació ciutadana. És així després que l'equip redactor del nou planejament hagi completat la primera fase dels treballs, la de l'anàlisi i diagnosi de la situació actual. Uns primers estudis que constaten que l'actual POUM, que data de l'any 1993, es troba totalment esgotat pel creixement urbanístic dels darrers 20 anys al municipi.
L'augment de població,creuen, es continuarà donant els pròxims anys. Es creu que s'ha de projectar una ràtio de set habitatge per cada miler d'habitants, xifra superior a la mitjana de Catalunya.
La construcció de noves infraestructures de mobilitat, com l'Estació Intermodal, el futur tramvia o la remodelació de l'actual estació, han de ser alguns dels pols d'atracció de nous habitants al municipi.