
El Club Bàsquet Valls diu la seva per escrit respecte als incidents a la grada durant el derbi d'aquest dissabte a la Tercera FEB, quan es va produir una agressió a aficionats del CBT.
L'entitat lamenta qualsevol comportament que s'allunyi dels valors, qualifica el succès de puntual i defineix com a esportiva l'actitud de totes dues plantilles durant el CB Valls - CBT al Joana Ballart. Aquest és el text íntegre:
COMUNICAT OFICIAL DEL CLUB BÀSQUET VALLS
En relació amb l'incident produït a la graderia durant el segon període del partit disputat ahir entre el Club Bàsquet Valls i el Club Bàsquet Tarragona, el Club Bàsquet Valls vol fer públic el següent:
En primer lloc, el club lamenta qualsevol comportament que s’allunyi dels valors de respecte, convivència i esportivitat que sempre han definit la nostra entitat. El Club Bàsquet Valls rebutja de manera clara qualsevol actitud violenta o irrespectuosa en un recinte esportiu.
Tal com recull l’acta arbitral, l’incident es va produir de manera puntual durant el segon període del partit i la resta de l’enfrontament es va desenvolupar amb absoluta normalitat, tant a la pista com a la graderia.
El club vol posar especialment en valor el comportament majoritari de l’afició vallenca, que una vegada més va omplir el pavelló i va animar l’equip amb intensitat, passió i respecte, creant un ambient esportiu que va empènyer l’equip fins a aconseguir una victòria molt important.
En aquest sentit, el Club Bàsquet Valls felicita els seus jugadors i el cos tècnic per l’esforç, el compromís i el gran partit realitzat. Alhora, el club vol reconèixer també l’actitud esportiva dels jugadors del Club Bàsquet Tarragona durant tot l’enfrontament, que van competir amb professionalitat i respecte.
Des de fa molts anys el club treballa activament per promoure un bàsquet basat en els valors del respecte i la responsabilitat. Durant els partits es projecten missatges recordant la importància de l’esportivitat, i al llarg de la temporada es duen a terme xerrades i accions formatives adreçades a jugadors, entrenadors i famílies per fomentar una cultura esportiva positiva. Igualment, el club actua sempre amb diligència retirant qualsevol pancarta o missatge ofensiu que pugui aparèixer al pavelló.
El Club Bàsquet Valls és plenament conscient que en l’esport la rivalitat pot generar moments de tensió o expressions més vehements per part de les aficions. Precisament per això la nostra entitat defensa des de fa anys que la passió per l’esport ha d’anar sempre acompanyada de respecte cap al rival, les seves aficions i la ciutat que acull el partit.
També és responsabilitat dels clubs vetllar perquè els seus grups d'animació i els missatges previs als partits, incloent-hi les xarxes socials, es mantinguin dins d’aquests límits de respecte, evitant escalfar innecessàriament l’ambient. En aquest sentit, el Club Bàsquet Valls ha actuat sempre amb la màxima responsabilitat.
Per tot plegat, el Club Bàsquet Valls demana que no es jutgi tota una afició, una ciutat i una entitat amb 75 anys d’història pel comportament puntual d’unes poques persones. La immensa majoria del públic que ahir va assistir al pavelló va donar un exemple d’afició compromesa amb l’equip i amb els valors de l’esport.
El club continuarà treballant, com ha fet sempre, perquè el nostre pavelló sigui un espai d’esport, convivència i orgull col·lectiu per a la ciutat de Valls i el conjunt del país.