Poc més es pot demanar a una diada de Firagost a la plaça del Blat. Objectius assolits i tothom content. I no passa cada dia que a Valls es liquidi una actuació en una hora i tres quarts, sense cap intent desmuntat i ni tan sols un peu desmuntat, i amb cinc castells de gamma extra. Les dues colles volien repetir Sant Joan i el van millorar.
LA DIADA DE LA VELLA
Qui va fer una actuació més per sobre de la del 24 de juny va ser la Colla Vella. Els rosats repetien el programa de les rondes de castells i pujaven un pis a la ronda de pilars.

Van obrir amb el segon 5d9f del curs, completat amb millors prestacions que el de festa major. En segona ronda, es van embutxacar el primer 7d9f descarregat del seu historial, que va tenir millors mides i molt més gas que per Sant Joan.
Un 3d9f de tràmit va donar pas al segon Pd8fm del 2025, que també van haver de suar una mica a manilles. Amb tot, la Vella ha obert l'agost amb molt bon peu, un mes en què fins a Sant Fèlix tenen el repte d'ampliar el ventall de gamma extra.
LA DIADA DE LA JOVES
A l'altra banda de la plaça van calcar Sant Joan, però amb la sensació que, després d'un juliol excel·lent, l'agost promet i molt.
La Colla Joves va obrir amb un nou 3d9f que presenta credencials per pujar als deu pisos el dia 30. En tercera ronda, un 4d9f estirat pels pisos baixos no va donar majors complicacions.
Abans i després, els vermells van demostrar estar plenament familiaritzats amb les manilles. Tant el 2d9fm com el Pd8fm els van fer suar, però l'ofici de la pinya i les dues bases complementàries va dur-los a bon port.

Amb tot, era el 14è espadat descarregat consecutiu, a dos del rècord històric de Vilafranca. Per davant, la Joves té un agost menys atapeït que la Vella, però amb el mateix repte: guanyar cartes abans d'arribar a Sant Fèlix.
Les dues colles dels Xiquets de Valls es tornaran a veure les cares d'aquí a una setmana a la Bisbal del Penedès.