×

Avís

JUser: :_load: No es pot carregar a l'usuari amb id: 350

Els danys personals i materials l'endemà de l'1-O

 

L'actuació policial d'ahir, que ha provocat la reacció de la societat, també està generant ja efectes a la justícia. D'entre les diverses denúncies que s'estan presentant arreu del teritori, avui hem vist al president local d’ERC a Tarragona, Sergi Albarrán,  ferit ahir en la càrrega policial a la plaça Imperial, ha anunciat avui que presentarà denúncia, amb un recull d'imatges del que va passar ahir. A les escoles i centres afectats, fan recompte dels desperfectes.

Hem tornat a l’Institut Compte de Rius l’endemà del referèndum on la policia nacional hi va entrar. La imatge més repetida són portes forçades i rebentades pels policies. També van obrir armaris d’algunes d’aquestes sales i també van trancar alguns vidres. El lloc on es feien les votacions, a la biblioteca del centre, els agents també van requisar tots els ordinadors d’aquesta sala, avui només hi quedaven les pantalles i els cables que els connectaven. Aquest és un dels instituts de Tarragona que més danys a patit. Segurament perquè els membres de les meses van amagar tot el material del referèndum i per això la policia nacional no parava de buscar per diversos llocs del centre. Els agents no van trobar les urnes oficials, només en van trobar una de transparent que era propietat de l’Institut i que es feia servir per les votacions de l’AMPA i del claustre de professors.
Avui a banda de veure els danys materials també ha estat dia per preparar denúncies. El president local d’ERC, Sergi Albarrán, un dels ferits en la càrrega policial a la plaça Imperial recopila imatges i informació per elaborar una denuncia per un presumpte delicte de lesions i danys que presentarà al jutjat de primera instància de Tarragona.
Ho ha anunciat a les portes del Palau de Justícia, on ha agraït les mostres de suport i preocupació rebudes des de diferents partits i representants polítics tarragonins, entre ells l’alcalde de Tarragona. Ha lamentat que no hagin fet el mateix partits amb representació a l’Ajuntament com Ciutadans, PP o l’antiga Unió.