El bizum aterra al comerç de tota la vida

Queda molt poca gent que pagui en efectiu i cada cop n'hi haurà menys que ho faci amb targeta. Des de fa unes setmanes, els bizums, les transferències bancàries vinculades als telèfons mòbils, han començat a aterrar també als comerços de tota la vida. Fins ara, aquest mètode de pagament és molt comú per repartir el compte d'un sopar, distribuir una compra comuna o contribuir a una causa. No ho era a l'hora de passar per caixa.

DUES VISIONS

Parlem de passar per caixa al forn de pa, a la carnisseria, a la sabateria, a la farmàcia o l'òptica. Bizum directe entre client i botiguer: el segle XXI és cada cop més present al comerç local. Encara no està del tot implementat, però els botiguers es van fent a la idea. Alguns ja s'hi han posat i s'hi avenen bé, sobretot pensant en la comoditat per al client, especialment els més joves.

Altres botiguers mostren més escepticisme. Saben que és el futur immediat i que tocarà adaptar-se, però tenen dubte de si pagar amb bizum en comptes de targeta pot fins i tot incloure més comissions per fer transferències entre diferents bancs.

Sobre la taula, el dubte de si és igual d'útil un bizum per una compra modesta, com una barra de pa o una caixa de pastilles, que per una compra generosa, com unes ulleres o unes sabates. Sempre quedarà l'efectiu, que els botiguers solen compensar amb descomptes o detalls per a la clientela.