Olga Xirinacs es pot penjar la medalla de ser una de les escriptores més prolífiques del territori i no li falta energia per mantenir ben viu el seu vincle amb les lletres.
Amb una mostra de “tarragonisme” davant el piano, Olga Xirinacs donava la benvinguda a les càmeres de l’InSitu per acabar teixint una radiografia vital ara que fa 90 anys.
A través d’una conversa que ja es pot recuperar al web de TAC12, Xirinacs aborda un ampli ventall de temes, per exemple, el de ser dona en un ecosistema literari antifranquista molt masculinitzat. L’escriptora viva més prolífica del territori també parla de l’estat del català. Una llengua que, en el cas de Xirinacs, mai dorm.
90 anys donen per a molt. Prop d’un centenar d’obres publicades entre prosa, poesia i literatura infantil i juvenil, a més de premis i reconeixements com el Sant Jordi, el Ramon Llull o la Creu de Sant Jordi de la Generalitat. La gran pregunta és, quin és el secret per arribar als 90 així d’estupenda.