Salou vol ser la capital dels drets humans d'Espanya l'any que ve. Un grup de jutges, magistrats i catedràtics de Dret han visitat l'Ajuntament per conèixer de primera mà l'estat dels drets humans a la capital de la Costa Daurada.
Han fet entrevistes a l'equip de govern així com a treballadors municipals. S'avaluaran aspectes com la diversitat, la integració o les activitats del municipi. Prèviament, només Màlaga ha exercit aquesta capitalitat i es van fer activitats, com ara fòrums, conferències i trobades d'experts en matèria dels drets humans. La resolució final es coneixerà a la tardor d'aquest any.