Nou episodi de la sèrie castellera de La Xarxa 'Més Amunt'. La peça audiovisual recorda el primer tres emmanillat de la formació lila, el 2014. Diuemnge a les 22h, a TAC12.
La Joves va fer el millor castell de la diada, el 2de8 sense folre. La Vella va fer tres castells de la màxima dificultat tot estrenant el 4de9 amb folre i pilar.
Vella i Joves mesuraran les seves forces aquest dimecres al vespre a la cita castellera que tanca cada any la Firagost i que podran seguir en directe a partir de les 8 a TAC12. Els objectius passen per la gamma extra.
L'actual segon cap de colla dels Xiquets del Serrallo l'ha rebut després de 36 anys fent castells amb els del barri mariner.
Un error de configuració ha provocat que aquest no hagi funcionat durant gairebé mitja hora. Les entrades s'han esgotat en quinze minuts. L'empresa ja ha anunciat que no cobrarà pel servei i l'Ajuntament ha lamentat l'error i ha reclamat que no s'ataqui la imatge del certamen.
Les entrades pel Concurs de Castells d'aquest 2024 tornaran a ser objecte de lluita a internet com cada any. El pròxim dimecres serà el primer dia de venda en línia.
Va ser amb la torre emmanillada dels Castellers de Vilafranca. La Colla Vella va completar una diada amb els dos bàsics de nou i el 5 de 8, els Xiquets de Tarragona van repetir 3 folrat i 5 de 8.
Les colles van acordar executar només dues rondes després de l'aturada d'una hora i mitja per les atencions mèdiques derivades de l'intent de 3 de 9 amb folre de la Joves de Valls.
L'atracció, que simula un castell, farà una petita gira per diferents platges del litoral tarragoní durant l'estiu.
Els del carrer d'en Gassó van descarregar el 3, el 4 i el 4 de 8 amb el pilar a la segona diada del Museu Casteller d'enguany. Van tancar l'actuació amb un pilar de 7 que volen portar amb un pis més la setmana que ve a Torredembarra.
Els Castellers de Vilafranca descarreguen dos castells emmanillats a la plaça de la Font, però no poden amb el 5d9f. Els Xiquets de Tarragona descarten el 3d9f i completen el tercer 5d8 del curs.
Els de la camisa ratllada protesten a les portes de l'Ajuntament de Tarragona per la decisió de traslladar la diada del Pla de la Seu. Creuen que és un greuge més dels que està patint la colla des que es va quedar sense local.
Tarragona va viure la diada inaugural del cicle Ciutat de Castells, que vol apropar aquesta tradició als turistes. Els Nois de la Torre van ser la colla que van descobrir aquests visitants.
Des de l'Ajuntament argumenten que no hi ha espai suficient per encabir la quantitat de castellers i públic esperats. Mentrestant, des dels organitzadors, els Xiquets de Tarragona, denuncien que no se'ls va comunicar la decisió fins dimarts.
L'Ajuntament de Tarragona, la Coordinadora de Colles Castelleres, TAC12 i La Xarxa han signat el conveni que fixa les condicions i fa possible el gran desplegament tècnic per a les tres jornades del Concurs.
La Colla Vella descarrega a la plaça del Blat el 2d9fm i carrega el 5d9f, mentre que la Joves tanca l'actuació completant el seu pd8fm més matiner en un Sant Joan a l'alçada de les expectatives.