Una agenda amb Madaula, Òdena i Svetlana

L’agenda cultural ens deixa un cap de setmana amb noms destacats del talent tarragoní, com el baríton Àngel Òdena, però també referents teatrals com Ramon Madaula.

LOOP. Vila-seca. El Celler. Dissabte (20 hores)

Hi ha preguntes que travessen generacions: Qui som quan intentem no assemblar-nos als pares? Quin rastre estem condemnats a deixar, inevitablement, en els nostres fills? Un pare i la seva filla; una filla i el seu pare. La conversa pendent.

El pare potser no coneix prou bé la filla, la filla potser no coneix prou bé el pare. El combat d'estimar-se. Loop és una proposta dirigida per Mònica Bofill i interpretada per Ramon Madaula i Júlia Genís.

UNA PASSIÓ AMB VEU DE DONA. Constantí. Muralla de Constantí. Dissabte (22 hores)

I ara, una representació de carrer i de quilòmetre zero. La història de la Passió de Crist des de la mirada de les dones que la van viure de prop. Una proposta íntima i inèdita que dona veu a 19 dones que en van ser testimonis. Després d’emetre’s per Constantí Ràdio, Les Forques Teatre porta aquesta representació a la Muralla Constantí.

MEMENTO (ÀNGEL ÒDENA I CAMERATA XXI). Vila-seca. Auditori Josep Carreras. Divendres (20 hores)

Més propostes amb talent local, aquest cop a Vila-seca. El baríton Àngel Òdena, juntament amb l’Orquestra Camerata XXI dirigida per Miquel Ortega, portaran una proposta musical de profund simbolisme. El concert convidarà a reflexionar sobre la memòria, el pas del temps i la presència de l’absència. 

El programa girarà al voltant del concepte de "Memento", inspirat en el poema de Federico García Lorca, i incorporarà una selecció de textos del poeta andalús musicats per Miquel Ortega, així com d’altres autors que comparteixen una mateixa mirada lírica i evocadora.

TABURETE. Tarragona. Tarraco Arena. Dissabte (20.30 hores)

Després de més d'un any allunyats dels escenaris, Taburete torna amb "El perro que fuma", el seu nou àlbum i una gira que recorrerà les principals ciutats de l’Estat. Arriba a Tarragona amb un xou renovat en so i escenografia, que marca una nova etapa sense perdre l'essència, l'energia i l'esperit festiu que sempre ha caracteritzat el grup madrileny.

SVETLANA. Valls. Sala Red Star. Dissabte (21.30 hores)

Per la seva banda, a Valls, el duet Svetlana portarà el seu electropop combinat amb eurodance, house rumba i música urbana a la sala Red Star. El duet barceloní, nascut durant la pandèmia, ja suma dos àlbums. Les seves lletres reivindiquen, sovint amb to humorístic, la lluita contra la gentrificació i la saturació turística de Barcelona així com la defensa dels drets LGBTIQ+.