Funecamp entrarà en funcionament el 21 de juny

La funerària pública del Camp de Tarragona ho té tot llest per començar a prestar serveis aquest 21 de juny. Fa dos anys que Salou, Vila-seca, Constantí i Reus van tenir la idea d'unir esforços per fer una empresa supramunicipal de serveis funeraris i és que l'objectiu de Funecamp és fer-ho tot més fàcil i barat pels ciutadans quan mor una persona estimada.

Està previst que Funecamp abarateixi els costos entre un 25% i un 30% respecte a la competència privada. De fet, el servei més bàsic actualment ronda els 2.400 euros i Funecamp l'oferirà per 1.800 euros. A més, des dels ajuntaments insisteixen que no volen desestabilitzar el negoci de les altres empreses i que el ciutadà sempre podrà escollir. Això sí, remarquen que volen lluitar contra els abusos.

EXPERIÈNCIA METROPOLITANA I FUTURES AMPLIACIONS

Funecamp disposarà de les sales de vetlles dels quatre municipis i del crematori de Reus. Per la seva part, Constantí podrà estrenar el seu tanatori. Així, l'experiència supramunicipal també és vista com un projecte metropolità.

La seu de l'empresa serà a Reus i és que la capital del Baix Camp ja comptava amb una empresa pública que ara augmentarà la plantilla. A més, no es descarta futures ampliacions amb altres municipis que ja han manifestat interès a unir-se.