Aquest dimecres obrirà portes una nova edició de FITUR, la Fira Internacional de Turisme que se celebra aquesta setmana als pavellons d'IFEMA, a Madrid. El sud del país hi serà present, un any més, de forma conjunta gràcies al conveni Córner que impulsa la Diputació de Tarragona per la promoció conjunta de totes les destinacions que conformen les marques Costa Daurada i Terres de l'Ebre.
A Madrid amb dues carpetes sota el braç i una quarantena de reunions programades. És la planificació de la Diputació de cara a FITUR. La institució s'ha fixat dos grans objectius: promocionar l'interior del Camp de Tarragona i promoure les Terres de l'Ebre a través del turisme ornitològic.
MÉS ENLLÀ DE LES GRANS DESTINACIONS DE COSTA
La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, explica les intencions de l'ens just abans d'iniciar el viatge a Madrid
La novetat del 2025 és que el Patronat de Turisme de la Diputació ja pot presentar el seu pla conjunt de promoció de l'interior. Aquesta aposta passa per altres valors, defuig del sol i platja i, per tant, ja no depèn tant del bon temps dels mesos d'estiu.
Fixant-se més en l'interior, la Diputació ha aconseguit implicar més municipis en la promoció turística, sobretot poblacions que fins ara no entraven en l'equació i que també poden oferir al·licients per als visitants.
BONES PERSPECTIVES
Amb tots els seus atractius, la demarcació de Tarragona enfoca el 2025 amb optimisme després de la passada temporada que ja va ser tan bona com el millor any que es recorda: el 2019, abans de la pandèmia. Les comarques de Tarragona van rebre l'any passat 5,8 milions de turistes i l'Aeroport va registrar un 13% més d'activitat. La perspectiva per aquest curs és que volin un 10% més de passatgers.
En el marc de FITUR, Tarragona enguany serà més protagonista, coincidint amb el 25è aniversari de la declaració del conjunt de Tarraco com a Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. El principal pol d'atracció de casa nostra, Salou, també s'avança a la Fira amb un acte previ aquest dimarts per presentar la seva oferta turística.