El Ministeri de Transports ha tret a concurs diverses actuacions complementàries per millorar l'autovia A-27 entre l'Alt Camp i la Conca de Barberà. Des d'aquest dimarts, les empreses interessades es poden presentar al concurs per fer-se amb el contracte d'obres que s'enfila als 6 milions d'euros.
Una de les actuacions més rellevants serà la connexió directa dels carrils de l'A-27 amb la carretera N-240. Així, no serà necessari accedir-hi des de les rotondes i els carrils d'incorporació, sinó que els vehicles podran continuar circulant en la mateixa direcció un cop acabat el tram d'autovia. Aquest enllaç directe, això sí, incomoda els veïns de Lilla perquè pensen que ells ho tindran més complicat per incorporar-se a una via amb alta intensitat de trànsit.
En qualsevol cas, la nova licitació sí que recull una de les peticions dels habitants de la pedania de Montblanc, com és la construcció del pont de Can Magre que donarà accés a diversos camins rurals.
A més a més, entre aquests 6 milions d'euros també s'hi comptabilitzen els recursos necessaris per instal·lar una planta fotovoltaica per abastir els equipaments del túnel, com ja vam avançar a Tac12, a més d'altres elements per reforçar la infraestructura. Per exemple, es construirà un edifici annex al Centre de Control del Túnel.
Més enllà d'aquestes millores que ara surten a licitació, els operaris continuen ultimant els preparatius perquè aquesta tardor pugui entrar en funcionament l'autovia.