Si les competicions estatals no professionals s'acaben ara, tal com demana la Federació Espanyola de Futbol, el Nàstic no serà l'únic equip inclòs en la mesura excepcional. Repassem individualment què pot passar amb els nostres clubs.
La Lliga ens va deixar en terra de ningú però en una de les tessitures més fàcils d'interpretar en cas d'epidèmia que impedeixi jugar a futbol: el Nàstic ha de salvar-se perquè ja ocupa places de permanència.
La proposta de la RFEF va més enllà per dilucidar què fer amb els equips de dalt i els de baix a manca de deu jornades que no es jugaran. Així, els millors disputarien un 'playoff' reduït i a partit únic en una sola seu, a l'expectativa de què succeeix a Primera i Segona. Si pugen quatre clubs, algú haurà de baixar, o no. A la Segona B el problema s'agreuja, ja que comptem amb 80 equips repartits en quatre grups i la Federació aposta perquè no en descendeixi cap dels 18 contemplats per les bases i que pugi un de cada grup de Tercera. És a dir que, al curs 21-22, hi hauria un grup cinquè o quatre super lligues de prop de 25 participants cadascuna. Des del conjunt grana no valoraran res fins que existeixi la resolució definitiva. Madrid espera ara la resposta de les federacions autonòmiques.

La Catalana, ahir al vespre, va rebre amb sorpresa l'anunci d'enllestir les lligues estatals no professionals tot i que, grosso modo, és la solució menys injusta segons la majoria de fonts consultades. Més enllà de la Tercera Divisió, qui mana és la FCF afectada, això sí, pels ascensos i 'no descensos' de tornejos superiors. Així que, si hi ha ascensos a Segona B però cap participant de Tercera baixarà a Primera Catalana, la lògica de les compensacions regeix que algú pujarà a Tercera i ningú descendirà a Segona Catalana. I atenció perquè, com a millor segon classificat, la UE Valls ascendiria per acompanyar els dos campions dels dos grups, si es respecten les bases de principis de curs; El Catllar, cuer, no baixaria. La bola de neu l'arrossegaríem fins a les categories més humils perquè tot allò que passa a dalt, ha d'equilibrar-se per sota.

També són lligues estatals les juvenils de primer nivell amb el Nàstic a Divisió d'Honor i el Vila-seca a Lliga Nacional. Els grana ja ocupen plaça de permanència i els grocs obren el descens i se salvarien sense jugar més.
En futbol sala, el Salou FS milita a la Segona B i, quan queden set jornades, també ha fet mèrits per continuar a la categoria. El final per decret simplificaria la feina pendent dels de Quim Manresa, que tampoc opinaran al respecte fins que hi hagi un anunci definitiu. Un club amb el juvenil a Divisió d'Honor a la part baixa i que també conservaria el seu lloc el curs vinent.
La solució perfecta no existeix i, ara per ara, imaginar un inici de campanya estàndard i amb aficionats a les grades seria agosarat. Possiblement el problema federatiu més greu de la història del futbol.