Un total de 150 participants, alguns d'ells internacionals, s'han citat al Parc del Comunidó per completar la segona cita del calendari de la competició.
El campió del món, Abiel Mustieles, o l'actual líder Sergi Llongueras, a més del campió mundial júnior, Eloi Palau, són alguns dels noms de primeríssim nivell que han respós positivament a la cita.
A l'entorn de les Eres s'han instal•lat diversos trams per posar a prova les habilitats dels esportistes, molts d'ells d'edats encara formatives.
Tot i l'amenaça de pluja l'espectacle s'ha assegurat amb actuacions estrella com les de la secció sueca femenina. Un esdeveniment que manté el Baix Gaià com a capital de l'especialitat a Catalunya, gràcies al nivell i a la capacitat aplegadora del torrenc i també campió mundial, Àngel Batlle.
La Copa Catalana de trial consta de 4 parades, la tercera de les es durà a terme el 9 de juny a Girona.